احتمال تعطیلی فردا در تهران چقدر است ؟ | وضعیت نگران کننده آلاینده‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در مورد افزایش آلاینده‌های جوی به ویژه در نواحی جنوبی استان خبر داد از کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی خواست که از تردد غیر ضروری خودداری کنند.
احتمال تعطیلی فردا در تهران چقدر است ؟ | وضعیت نگران کننده آلاینده‌ها
کد خبر : ۵۰۰۸۸

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی در استان تهران که ازسوی سازمان هواشناسی اعلام شده است، گفت: برابر اعلام این سازمان از فردا یکشنبه ۲۱ آبان تا روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه شاهد افزایش آلاینده‌های جوی به ویژه نواحی جنوبی استان تهران خواهیم بود. در همین راستا نیز ابلاغ مدیریت بحران به همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران برای آماده باش و اتخاذ تدابیر لازم صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی و تنفسی و سالمندان و کودکان و افراد دارای بیمار‌های زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز و تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تنفس هوای آلوده برای ریه و قلب خطر بیشتری دارد، گفت: این ذرات بسیار ریز، از دیواره ریه جذب خون می‌شوند، لذا توصیه می‌شود در زمان صدور هشدار، بیماران قلبی و ریوی تا جایی که می‌توانید در ساعات شلوغی و ترافیک بیرون از خانه نباشند و از ورزش و پیاده روی به خصوص در فضای باز خودداری کنند و از باز گذاشتن در و پنجره‌ها در منزل و محل کار پرهیز کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر